مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

گروه رسانه ای ایران “گرا” گامی مهم در راستای الگو سازی ساختاری رسانه ای است

ایران 1444؛ امیرحسین طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به همراه معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل روز چهارشنبه 13 تیر ماه 1403 به مناسبت روز قلم با گروه رسانه ای ایران - گرا دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش گروه رسانه ای ایران – گرا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، امیرحسین طاهری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان صبح روز چهارشنبه ۱۳ تیر با حضورردر دفتر گروه رسانه ای ایران ( گرا ) از این دفتر بازدید و با اهالی این گروه رسانه ای گفت و گو کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در این دیدار ضمن اشاره به تعدد رسانه های دارای مجوز در استان، آن را از نظر کمی رشد ولی از نظر کیفی دغدغه دانست و گفت: باید رسانه های استان از نظر کیفی به سطح قابل قبولی برسند تا بتوانیم به پشتوانه حضور رسانه های فعال و دغدغه مند و رسالت رسانه ای ارتباط بین مردم و مسئولین، گام های موثرتری برای استان گیلان برداریم.

طاهری تصریح کرد: رویکرد اداره کل و معاونت فرهنگی و رسانه ای این است که با برگزاری دوره های آموزشی و حضور اساتید برجسته کشوری امکان ارتقای علم خبر نویسی را برای همه مجموعه رسانه ای استان فراهم کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان گفت: شناخت خبر و نوشتن صحیح و صادقانه، گزارش نویسی، ایجاد تحریریه خبر، شناخت مشکل و موضوع در ابتدای کار و بررسی اتفاق، شرایط و اینکه چه مطلبی قرار است منتقل شود از طرف رسانه می تواند مبنای آن باشد تا خدماتی که به مردم باید ارائه شود به نحو احسن و در کوتاه ترین زمان و بهترین کیفیت باشد و این اعجاز رسانه هاست. ولی هم اکنون در برخی رسانه ها این شناخت وجود ندارد و نحوه غیر حرفه ای خبر رسانی و گزارش گیری موجب ایجاد کدورت بین دستگاه های خدمت رسان و رسانه می شود.

امیر حسین طاهری در ادامه افزود: نیاز داریم رسانه هایی که در سطح استان داریم به توانایی بیشتری دست یابند تا با شناخت صحیح مشکلات و تسلط بر قوانین راهکار مناسب برای رفع آن ارائه دهند و از ابزارهای قانونی که در اختیار آنهاست به بهترین شکل برای تاثیر استفاده نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه گفت: مسئولین نیز در مقابل رسانه ها وظایفی دارند، آنها باید کارکرد و جایگاه رسانه ها را بشناسند و با امتنا از رسانه گریزی و پذیرش راهکارها و دغدغه های مطرح شده تبادل موثری را برای بهبود شرایط عمومی مردم ایجاد نمایند.

طاهری ایجاد گروه رسانه ای ایران (گرا) را گام خوبی در خصوص الگو سازی ساختار و فضای داخلی رسانه ها دانست و گفت: بخش بندی مناسب و تخصصی تحریریه و شاخه بندی خبرنگاران که به صورت تخصصی بر محتواهای تولیدی کار میکنند یکی از نقاط قوت هر مجموعه رسانه ای است و باید تلاش شود تا رسانه های ما از حالت فرد گرایی خارج شوند.

وی همچنین در پایان با اشاره به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از همه افراد موثر خواست تا با دعوت از همه مردم برای مشارکت حد اکثری در انتخابات فارغ از هر جناح و تفکری به اصل پدیده انتخابات و حضور پرشور مردم برای ایجاد دولتی قوی با پشتوانه مردمی بپردازند تا دولت آینده با قدرت حداکثری مردم در مجامع بین المللی برای احقاق حق مردم شریف و نجیب ایران به چانه زنی بپردازد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://i1444.ir/?p=11556

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: